Paljasjalkakengillä vahvat jalat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Olet varmasti kuullut paljasjalkakengistä. Oletko kenties miettinyt, miltä ne tuntuvat jalassa ja kipeytyvätkö jalat helposti niitä käyttäessä? Onko niiden käytöstä todella hyötyä? Tässä artikkelissa valotamme kevyiden tossujen tehoa.

Tuetuilla kengillä kävellessä ja juostessa jalan lihaksista on käytössä vain murto-osa.  Ajan myötä tämä saattaa näkyä jalankaarien romahtamisena, jalkaterän virheasentoina joko sisään- tai ulospäin, erilaisina kipuina ja urheiluvammoina.

Paljasjalkakengillä liikkuessa jalan lihakset pääsevät töihin monipuolisemmin. Jalkoihin kohdistuva rasitus aktivoi ja vahvistaa lihaksia. Jalkojen vahvistumisen myötä monet ovat saaneet sanoa hyvästit jalkakivuille niin kävellessä kuin juostessakin! Paljasjalkakenkien aktiivisen käytön myötä jalan virheasennot ovat voineet korjaantua ja urheiluvammat vähentyä.

Terveen jalat tottuvat melko nopeasti paljasjalkajalkineilla liikkumiseen, kunhan aloitus tehdään maltillisesti. Luonnollisen askelluksen löydyttyä paljasjalkakengillä kävely tuntuu lähes yhtä vapauttavalta kuin paljain varpain kävely kesällä rantahiekassa!

Moni on ihastunut paljasjalkatossujemme keveyteen ja monikäyttöisyyteen. Kun Leguanot kerran laittaa jalkaan, ei muita kenkiä edes tee mieli käyttää! Tutustu paljasjalkakenkiimme tästä.

Muistathan aloittaa paljasjalkajalkineiden käytön maltillisesti, jotta jalat ehtivät rauhassa tottua uudenlaiseen askellukseen! Lue paljasjalkajalkineiden käytön aloituksesta lisää täältä.